Jumaat, 26 November 2010

Ayah beli cincin?

Salam pembuka bicara..

Ingat tak post yang ini. Saya ada kata yang saya tak akan berjumpa doktor yang sama. Tapi tanggapan saya sama sekali meleset. Saya perlu berdepan dengan doktor yang sama hari ini juga. aishh

Sebenarnya, dua minggu akan datang ini keluarga belah mak saya sibuk menguruskan pasal rombongan meminang untuk kedua-dua pak cik saya. Kononnya, tak mahu langkah bendul. Maka, terpaksa uruskan kedua-dua pak cik saya sekali. Acik dan acu. Ok. Short story. Saya nak cerita panjang pun saya tak mahir dalam bab-bab macam ini. Lagipun, ingat tak post yang lepas. Saya ada cerita serba sedikit kot. {post ini}

Yang saya tahu, mak dan ayah saya akan tolong pergi meminang bagi pihak acik. Ayah saya pun menjadi salah seorang sponsor bagi acik saya. Ayah akan belikan sebentuk cincin bagi pihak acik sempena majlis pinang meninang ini. Lagipun, acik ini macam orag yang banyak berjasa pada kami. Jasamu dikenang lah itu.

Apa-apa pun, saya memang malas nak bercerita pasal ini. Buat muka tak ambil kesah saja. Tapi serius, memang tak ada kena mengena dengan saya pun. Buat yang pernah baca post saya yang lepas mungkin tahu kot kenapa saya tak ambil kesah. ha

6 komen:

zuljengka berkata...

kene la blaja cara2 nak bli cncin dan sbgainye..nnti nak kwen kan sng?huhu..

dhiera berkata...

klo nak beli cincin,just taw saiz,tau bajet gan tgk cincin mne yg kte nk kn kn??
bukn sush sgt kot~

zuljengka berkata...

mmgla sng..tp nak plih yg bknn di hati tu yg ssh..lg2 klau pmpuan tu banyak songeh..hoho..

dhiera berkata...

Macam itu cari lah yang tak banyak songeh..apa-apa pun, sendiri kena tahu bajet yang kita nak beli. Maka, tak ada lah isu tak cukup duit nanti. Sebabnya terover bajet untuk satu-satu barang yang sepatutnya ada had maksimum sendiri kan kan?

zuljengka berkata...

ya..btul2..kene tgk budget..tp klau dah family mntk hntran tgi2 mcm mana plak tu?

dhiera berkata...

seeloknya bincang la elok-elok kan?!