Ahad, 30 Januari 2011

Pening dengan ilmu perubatan

Salam pembuka bicara..

Saya mungkin akan sangat sibuk buat beberapa hari ini sebab saya dalam proses membantu seorang kawan yang mana seorang pelajar kejururawatan di fakulti saya (bekas) dan bergelar ibu dan isteri. Saya tolong beliau menyiapkan dan memberi idea mana yang saya mampu untuk tesis beliau. Saya lakukan atas dasar kawan tapi beliau tetap nak bayar saya. Makanya, bertambah lah tabung simpanan saya. I like~

Pening juga ini. Sebab dah lama tak masuk ilmu-ilmu perubatan. adoi~

Oh ya, ada seorang rakan sekerja yang sedang buat pengajian jarak jauh yang sanggup bayar saya RM700 semata-mata untuk siapkan tesis beliau tapi saya menolak sebab saya rasa saya tak mampu menyiapkan tesis beliau dengan sebaik mungkin. Yang saya mampu adalah memberi salinan tesis saya dan jurnal-jurnal saya kepada beliau sebagai rujukan.

Baru saya sedar, saya yang dulunya seorang pelajar sepenuh masa tanpa ada tanggungjawab lain pun sudah stress dan merungut-rungut untuk siapkan tesis sehingga hilang keinginan untuk sambung belajar. Lagi lah mereka yang sememangnya ada tanggungjawab lain. Kagum.

Entri seterusnya mungkin entri yang memang sudah lama tersimpan dalam draf. hekhek

xoxo

2 komen:

.::: Princess MOMOY :::. berkata...

kagum dengan budak medic tapi sastera power
memang boleh dipuji
Peristiwa itu masih menhantui diriku...

ATTENTION Kawan-kawan: Blogger Ini DIKEHENDAKI

al-lavendari berkata...

terima kasih kerana sudi follow uncle.

semoga terus berjaya dalam pelajaran.